بسم الله الرحمن الرحیم
وب ساز
ثبت نام ورود
سئو در طراحی سایت

سئو در طراحی سایت

مجموعه مقالات بهینه سازی در طراحی سایت شامل چندین بخش می باشد که پیرامون مسئله سئو یا بهینه سازی توضیحاتی بطور کامل و کاربردی را ارائه خواهد کرد. اولین بخش از این مجموعه به عنوان سئو در طراحی سایت نام گذاری شده است.

این مجموعه مقالات با هدف یکپارچه سازی تمامی متونی که پیرامون اصول سئو در طراحی سایت در اینترنت وجود دارد نوشته شده است و برای وب مستر ها و صاحبان وب سایت ها که می خواهند با قوانین سئو در طراحی وب سایت بطور کامل آشنا شوند بسیار آموزنده خواهد بود و امیدوارم که برای افراد حرفه ای در طراحی وبسایت نیز مفید واقع شود.

اطلاعات موجود در این مجموعه مقالات را می توان به چند بخش تقسیم کرد

-اطلاعات عمومی جستجوگرها
– اطلاعات نظری که ما فکر می کنیم هر متخصص سئو در طراحی وب سایت باید بدانید
– نکات جستجوگرها، مشاهدات، توصیه از تجربه، دیگر منابع جستجوگرها

اطلاعات عمومی جستجوگرها  به دو بخش تاریخچه موتور های جستجوگر و اصول موتورهای جستجو معمولی تقسیم می شود. در مقاله سئو در طراحی سایت ما به بخش اول خواهیم پرداخت.

در روزهای نخسین توسعه فضای مجازی ، کاربران دنیای مجازی یک اقلیت ممتاز بودند و شامل اطلاعات و تعداد صفحات سایت معدودی می شد. از طرف دیگر دسترسی به این صفحات به طور عمده به کارکنان دانشگاه ها و آزمایشگاه های که از آن استفاده می کردند محدود می شد.

در آن روزها، مشکل پیدا کردن اطلاعات در فضای مجازی به اندازه امروز مشکل و بحرانی نبود. اما رفته رفته همراه با افزایش تعداد صفحات دسترسی به این اطلاعات با مشکلاتی همراه شد.
دایرکتوری یا فهرست راهنما سایت یکی از اولین روش های بود که به منظور آسان سازی برای یافتن اطلاعات در فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفت و روش آن اینگونه بود که فهرست ها بصورت گروه بندی شده به منابع خود لینک داده شده بودند. این پروژه در آوریل سال ۱۹۹۴ توسط یاهو ارائه شده بود.

رفته رفته تعداد سایت های موجود در فهرست یاهو بطور اجتناب ناپذیری افزایش یافت و از این رو توسعه دهندگان یاهو بفکر اضافه کردن یک فیلد جستجو را به فهرست سایت خود شدند. البته آن یک موتور جستجوگر به شکل توسعه یافته امروزی نبود زیرا جستجو را در بین تعداد لیست های محدود دایرکتوری انجام می داد. در آن زمان هنوز مفهوم سئو در طراحی سایت به دلیل جستجو در یک دایرکتوری مطرح نشده بود.

چنین دایرکتوری های در گذشته استفاده می شد و امروزه دیگر محبوبیت خود را از دست داده اند. زیرا بزرگترین دایرکتوری ها امروزه تنها قادر هستند بخش کوچکی از اطلاعات موجود در ایتنرنت را پوشش دهند. به عنوان مثال بزرگترین دایرکتوری حال حاضر دنیا  DMOZ نام دارد که تنها حدود پنج میلیون منابع را تحت پوشش خود دارد و با پایگاه داده موتور جستجوی مثل گوگل که شامل بیش از هشت میلیارد اسناد می باشد قابل مقایسه نیست.

پروژه خزنده وب در سال ۱۹۹۴ استارت زده شد و اولین موتور جستجوی ویژه بود. در سال ۱۹۹۵ موتورهای جستجو مانند Lycos  و  AltaVista خود را به فضای مجازی معرفی کردنند و سال های طولانی در این عرصه یکه تازی کردند.

سرگئی برین و لری پیج گوگل در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد موتور جستجوگر گوگل را که محبوبترین موتور حال حاضر جهان است برنامه نویسی کردند. امروزه سه موتور  جستجوگر حرفه ای به نام های گوگل، یاهو و  MSN در فضای مجازی مطرح هستند هرکدام از آنها دارای پایگاه داده جدا می باشند و الگوریتم های مخصوص به خود را دارا هستند.

آنچه که گفته شد در باب تاریخچه موتورها جستجوگر در سئو در طراحی سایت بود. برای خواند بخش بعدی همین فصل با نام اصول موتورهای جستجو مقاله اصول سئو در طراحی سایت مراجعه کنید.

سئودر طراحی سایت اولین مقاله قسمت سئو در وب ساز می باشد که در آن به بیان تاریخچه اصول سئو در طراحی وب سایت و شرح مختصری پیرامون آن اختصاص داده شده است