بسم الله الرحمن الرحیم
وب ساز
ثبت نام ورود
سئو

سئو

همانطور که در مقاله بهنیه سازی بیان شد اصول بهینه سازی در طراحی سایت به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند. در سومین مقاله از مقالات بهینه سازی به فاکتور های داخلی در طراحی وب سایت پرداخته شد. در این مقاله قصد داریم عوامل خارجی موثر روی سئو در طراحی سایت را بیان کنیم.

فاکتور های خارجی در سئو

لینک های ورودی در سئو

اگر مقالات قبلی سئو را مطالعه کنید مشاهده خواهید کرد که بسیاری از عوامل نامبرده شده در رتبه بندی سایت ، تحت کنترل مدیران سایت می باشند. به عبارت دیگر اگر عوامل داخلی تنها در رتبه بندی سایت موثر بودنند تمایز بین  صفحات سایت باکیفیت از صفحات انتشار یافته دیگر توسط موتور های جستجوگر کاری بسیار سخت می شد.  برای حل این مشکل موتور های جستجوگرفاکتور های دیگری را در نظر گرفته اند که با بازدید کنندگان طراحی سایت در ارتباط مستقیم باشد  به این معنا که تیم طراحی سایت نتواند مستقیما روی آنها تاثیر گذار باشد. به عنوان اولین فاکتور در این رابطه می توان به لینک های ورودی سایت اشاره داشت. لینک های ورودی به لینک های گفته می شود که از سوی مخاطبین طراحی سایت به محتوی سایت شما داده شده و نشان دهنده با کیفیت و مفید بودن مطالب موجود در سایت شما می باشد.

اعتبار لینک ها در سئو

موتورهای جستجوگر تنها تعداد لینک های ورودی به یک صفحه را ملاک سئو خود قرار نمی دهند بلکه عامل دیگری به نام محبوبیت یا اعتبار لینک در سئو را نیز بررسی می شود. برای این منظور موتور های جستجوگر از نمایه استنادی برای بررسی کیفیت لینک های ورودی به یک سایت استفاده می کنند. نمایه استنادی روی رنکینگ سایت لینک دهنده توجه ویژه ای دارد و لینک های وب سایت های با رنکینگ بالا را با اهمیت تر از لینک های وب سایت های با رنکینگ پایین به شمار می آورد.

در زمینه لینک های ورودی سئو باید متذکر شد که موتورهای جستجوگر به لینک های متنی موجود در محتوی وب سایت نیز بسیار اهمیت می دهند. لینک های متنی به عباراتی گفته می شود که بین تک باز و بسته <a>  در زبان اچ تی ام ال قرار می گیرند و مقاله به صفحات دیگر درهمین سایت ارجاع می دهند. اگر لینک ها متنی شامل عبارات کلیدی باشند  می توانند در جذب توجه موتور های جستجوگر مفیدتر عمل کنند. استفاده از لنگر هم در طراحی محتوی سایت می تواند پهن مثبتی در بهینه سازی یا سئو محسوب شود. لنگر به متن لینک های گفته می شود که متون طراحی سایت را به عباراتی در داخل خود مقاله ارجاع می دهد.

ارتباط لینک با محتوی سایت

لینک های داده شده به سایت باید با محتوی طراحی سایت نیز ارتباط داشته باشند. هرگاه این ارتباط از سوی موتورهای جستجوگر تشخیص داده نشود یک پهن منفی برای کارفرمایان محسوب شده و نمره سئو مطلوب را به دست نخواهد آورد.

رنکینک سایت در سئو

نمایش وب سایت در جایگاه مناسبی از صفحات جستجو به رنکینک سایت نیز بستگی خواهد داشت. رنکینک وب سایت وابسته به عوامل مختلفی می باشد که از حوصله این بحث خارج می باشد.

سئو و راههای افزایش محبوبیت لینک

در سئو راههای مختلفی برای محبوب کردن یک لینک وجود ارد تا سایت توسط بازدید کنندگان بیشتری دیده شود درادامه به مهمترین این راهها در سئو اشاره خواهیم کرد.

مبادله کردن لینک با مدیران سایت های دیگر

حضور یافتن در انجمن های و تالارهای گفتگو و ارائه دادن لینک های مهم وب سایت خود به دیگران

معرفی سایت به فهرست های بزرگ در سئو مانند dmoz.com  ،  dir.yahoo.com

نوشتن مقالات مختلف در زمینه اهداف کاری سایت و انتشار آنها در فضای مجازی

ارایه آگهی های محلی با مضامین جذاب و وسوسه انگیز

شاخص کردن لینک های موجود در صفحه از سایر محتوی سایت

حضور در شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی