بسم الله الرحمن الرحیم
وب ساز
ثبت نام ورود
رنگ در طراحی سایت

رنگ در طراحی سایت

رنگ ها می توانند نقش تعیین کننده ای درموفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت داشته باشند. اگر طراح سایت روی قوانین رنگ در طراحی سایت تسلط کامل داشته باشد می تواند بازدیدکنندگان طراحی سایت را به سمت اهداف طراحی سایت سوق داده و کارفرمایان را به موفقیت در فضای مجازی برساند. در ساخت وبسایت بوسیله افرادآماتور به دلیل نادیده گرفته شدن اصول روانشانسی رنگ درساخت سایت اهداف وب سایت محقق نشده و پایانی جز شکست در طراحی سایت نخواهد داشت.
برای وارد شدن به مقاله رنگ در طراحی سایت قدرتمند سئوالی را مطرح می کنیم و آن این است که چه رنگهاي متناسب برای ساخت وب سایت خواهد بود؟
برای انتخاب مناسب رنگ در طراحی سایت در ابتدا باید هدف اصلی در طراحی سایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

مسئول گرافیست سایت باید در ابتدا این سئوال را از خود بپرسد که اين رنگ قرار است در چه صفحه اي و با چه موضوعي مورد استفاده شود. به عنوان مثال در طراحی سایت دولتي به دلیل اینکه سايت هايي با بازديدكننده بسيار بالا هستند معمولا از رنك سفيد براي زمينه صفحات سایت و از رنگ آبي براي لينك هاي وب سایت استفاده می شود
در مقابل وب سايت هايي كه بيشتر جنبه شخصي و اختصاصی دارند از رنگ هاي مكمل در ساخت وب سایت استفاده می شود.

گروه طراحی سایت باید همواره به خاطرخود بسپاردکه هیچگاه یک رنگ به عنوان رنگ برتردر طراحی وبسایت وجود ندارد بلکه هر رنگی می تواند با توجه به هدف طراحی وب بهترین رنگ در طراحی سایت شناخته شود.

در انتخاب رنگ برای طراحی سایت باید به پنج نکته مهم توجه داشت

هر رنگ به تنهايي حامل يك پيام مهم برای چشم بيننده می باشد. به قول مك لوهان ، رسانه همان پيام است

رنگ وب سایت در ۹۰ ثانيه اول ورود کاربر به سایت بیشترین تاثیرات را می توانند القا کنند
رنگها به عنوان ترغیب کننده اصلی در در تمامی طراحی ها به ویژه در طراحی سایت فروشگاهی محسوب می شوند

رنگ وب سایت رفتار ما را در برخورد با يك موضوع فقط تقویت نمی کنند ، بلكه اثر خود را كاملا در رفتار و انتخاب ماخواهد گذاشت.
تاثیر پذیری افراد از رنگها در فرهنگ هاي مختلف گوناگون می باشد

روان شناسي رنگ در طراحی سایت

در طراحی حرفه ای سایت به دانش روان شناسی رنگ در طراحی سایت توجه زیادی شده است. طراحان حرفه ای طراحی قالب وب سایت را بر اساس این دانش انجام داده و به رعایت دقیق قواعد آن حساسیت ویژه ای دارند. در ادامه به مفاهیم رنگ در روانشناسی رنگ درطراحی وبسایت اشاره خواهد شد.

در طراحی سایت حرفه ای رنگ سفید به صداقت ، پاكيزگي ، صميميت ، ملايمت اشاره داشته و رنگ خستگي گير و انرژي زا می باشد. از این رو رنگ سفید به عنوان رنگی مناسب براي بك گراند هاي وب سایت محسوب می شود.
استفاده از رنگ سیاه در طراحی سایت می تواند بیانگر ظرافت ، قدرت ، دليري ، شهامت ، طراح سایت باشد . این رنگ براي متون در طراحی سایت روي يك پس زمينه روشن بسیار مناسب خواهد بود  استفاده از این رنگ بعنوان رنگ پس زمينه باعث خستگی چشم خواهد شد.
در طراحی کارآمد سایت احساساتی مانند توانايي ، هيجان ، سرعت ، خطر و تهاجم با رنگ قرمز بیان می شوند. استفاده از اين رنگ در طراحی سایت از بيننده توجه به خود را طلب ميكند . مفهوم قرمز در طراحی سایت تجاری وام و بدهي است . رنگ قرمز به عنوان شديد ترين رنگ احساس محسوب شده و و میتواند ضربان قلب و تنفس را تسريع ميكند .
در ساخت وب سایت حرفه ای نماد امنيت ، اعتماد ، مسيوليت پذيري ، سرما ، ايمان ، وفاداري ، وابستگي و جاه و جلال رنگ آبی می باشد آبي به عنوان دومين رنگ عوام پسند به شمار می آید و مفهوم این رنگ در طراحی سایت تجاری بمعناي ضمانت مالي است .
مفهوم رنگ سبز در طراحی پیشرفته سایت تندرستي ، فراواني ، حاصلخيزي ، آزادي ، شفا و بهبودي ، طبيعت ، پيشرفت ، حسادت و خونسردي بوده و در تجارت بيانگر مقام و ثروت است. اين رنگ در چشم ها راحت تر از سایر رنگ ها ديده خواهد شد .
استفاده از رنگ قهوه ای  در طراحی مدرن سایت مفهوم تاثيرگذاري ، متانت ، توانگري مالي و كمك كننده بودن را القا خواهدکرد رنگ خاکستری نیز به معنای صميميت زياد ، اعتبار و نفوذ و عملي بودن در طراحی صفحات سایت محسوب شده و در تجارت بمعناي سنت گرايي است .استفاده صورتی به عنوان رنگ در طراحی سایت بیانگر ملايمت ، شيريني ، ظرافت و زنانگي ، خوب بودن ، بي گناهي و پرورش كودك خواهد بود و یکی از رنگهای مناسب درطراحی سایت کودکان محسوب خواهد شد.

بنفش در طراحی قدرتمند سایت می تواند نشانه وقار ، معنويت ، شاهانه بودن ، عيش و نعمت ، دارايي ، اعتبار و نفوذ ، سوگواري و مهارت بوده  و در تجارت مفهوم بزرگ نشان دادن را خواهد داشت. استفاده از رنگ نارنجی در طراحی وب سایت نماد سرزندگي و شوخي ، لذت و خوشگذراني ، تعادل گرمايي ، تشويق كردن ، چالاكي و نيرو یا تحمل و بلند همتی باشد.

بکار بردن زرد به عنوان رنگ در ساخت سایت می تواند حامل انرژی نور خورشيد ، گرمي ، خوشي ، نامردي ، ترسويي و حسادت باشد. این رنگ در تجارت درخواست از نوع روشنفكرانه محسوب شده و براي تاكيد نيز خوب مناسب است . زرد باعث افزايش تمركز شده مخاطبین طراحی سایت شده و سوخت و ساز را زياد خواهد کرد و اما سخت ترين رنگ براي چشم در طراحی ایمن سایت محسوب می شود. رنگ طلایی به عنوان رنگ گران  و پرستيژ محسوب می شود و نقره ای نماد بخش سرما ، علمي بودن و اعتبار می باشد.

در پایان مقاله رنگ در طراحی سایت یاد آور می شویم که انتخاب رنگ با مخاطبین بازار طراحی سایت شما رابطه بسیار نزدیک داشته و حامل پیام های گوناگون به او خواهد بود. از اینرو با انتخاب شرکت طراحی سایت حرفه ای آینده وب سایت خود را تضمین کنید.