بسم الله الرحمن الرحیم
وب ساز
ثبت نام ورود
تاثیر محتوای تکراری در بهینه سازی سایت
تاثیر محتوای تکراری در بهینه سازی سایت تمامی مقالات

تاثیر محتوای تکراری در بهینه سازی سایت

یکی از موضوعاتی که به آن در بهینه سازی توجه زیادی از سوی موتورهای جستجوگر خواهد شد وجود محتوا تکراری در وب سایت ها می باشد. محتوا تکراری در ساخت سایت موجب خواهد شد موتورهای جستجوگر نمره منفی برای وب سایت ها قائل شده و آن وب سایت را از نمایش در صفحات اول جستجو محروم کنند. در مقاله تاثیر محتوای تکراری در بهینه سازی سایت قصد داریم پیرامون محتوا تکراری در ساخت وب سایت مباحثی را ارائه کنیم

محتوای تکراری (Duplicated Content)

محتوای تکراری در طراحی سایت یا (duplicated content) یکی از مشکلاتی است که به صورت مخفی بهینه سازی سایت شما تاثیر نامطلوب خواهد گذاشت. در بسیاری سایت ها دارندگان وبسایت قصد تولید محتوای تکراری ندارند. اما ممکن است به دلیل کد نویسی اشتباهی که به ضعف دانش طراحی سایت گروهی طراحی وب سایت برمی گردد وب سایت به چالش محتوا تکراری دچار گردد.

در مقاله تاثیر محتوای تکراری در بهینه سازی سایت به معرفی مفهوم "محتوای تکراری" و بررسی نتایج نامطلوب آن در موتورهای جست و جو و دارندگان وبسایت می پردازیم. همچنین برخی از دلایل تولید ناخواسته ی محتوای تکراری را بیان می کنیم.

معنای محتوای تکراری در طراحی سایت

هروقت مطلبی در فضای نت با بیش از یک آدرس (URL) قابل دسترسی باشد، به آن مطلب یک محتوای تکراری گفته می شود. استفاده از محتوای تکراری می تواند بر جایگاه صفحه ی وبسایت شما در صفحه ی نتایج گوگل تاثیر منفی داشته باشد.

محتوای تکراری می تواند سه مشکل جدی برای موتورهای جست و جو بوجود آورد

موتورهای جست و جو متوجه نمیشوند که کدام نسخه را باید فهرست گذاری کنند و یا از نتیجه جستجو خارج نمایند. موتورهای جست و جو نمیتوانند تصمیم بگیرند که معیارهای سنجش لینک را به یک صفحه هدایت کنند و یا آنها را بین چندین نسخه بخش نمایند.موتورهای جست و جو نمیدانند که کدام یک از این نسخه ها را برای یک عبارت مورد جست و جو باید نمایش دهند. داشتن محتوای تکراری برای کارفرمایان طراحی سایت دو مشکل عمده ایجاد می کند: پایین آمدن در رنکینگ موتورهای جست و جو و از دست دادن ترافیک. این مشکلات به دو دلیل رخ می دهند

به منظور فراهم کردن تجربه ی جست و جوی مطلوب برای کاربر، موتورهای جست و جو به ندرت نسخه های متعدد یک محتوای یکسان را نمایش می دهند. این امر منجر به عدم دیده شدن تمام نسخه ها (تنها یک نسخه از محتوا در صفحه ی نتایج نمایش داده می شود) میگردد.هنگامی که در یک سایت دو یا چند صفحه با آدرس (URL) متفاوت ولی محتوای یکسان(duplicated content) وجود دارد، صاحبان سایت برای لینک دادن به آن محتوای تکراری از آدرس های متفاوت استفاده می کنند. از آنجایی که داشتن ساختار لینکی مناسب یکی از فاکتورهای اصلی در بهبود سئوی صفحات داخلی وبسایت است، این شکل از لینک دهی می تواند تاثیر منفی در سئوی سایت داشته باشد.

چگونه محتوای تکراری در وب سایت تولید می شود

در گذشته، آیدی های نشست (session Ids) یکی از دلایل رایج تولید محتوای تکراری بودند. این اتفاق زمانی رخ میداد که به هر یک از بازدید کنندگان وبسایت یک آیدی نشست متفاوت (این آیدی جدید در یو.آر.ال ذخیره میشود) اختصاص داده میشد.اگر سایت شما دارای دو نسخه ی جدا از هم در آدرس های “www.site.com” و “site.com” است (با پیشوند www و بدون پیشوند www)، و در هر دو نسخه از یک محتوای یکسان استفاده می نمایید، شما ناخواسته یک محتوای تکراری تولید کرده اید. همین موضوع در مورد سایت هایی که نسخه هایی با محتوای یکسان در http:// و https:// دارند و هر دو نسخه برای موتورهای جست و جو قابل نمایش است، صادق می باشد.

محتوا در فضای نت فقط شامل پست های وبلاگی و سرمقاله ها نمیشود. به عنوان مثال صفحات توضیحات مربوط به کالا (product information page) را در نظر بگیرید. اگر چند سایت مختلف کالاهای یکسانی را بفروشند و همه ی این سایت ها از همان توضیحی که تولید کننده برای کالا در اختیارشان قرار داده است، استفاده نمایند این محتوای تکراری چندین بار در نت تکرار خواهد شد. در پایان یاد آور می شویم که تا حدالمقدور از محتوا تکراری در وب سایت های خوداستفاده نکنیدو در صورت استفاده از محتوی تکراری منبع آنرا نیز در ادامه مقاله ذکر کنید.